Bolesti v oblasti krku, hornej časti chrbta

Bolesti hlavy vyvolané alebo ovplyvnené z oblasti krčnej chrbtice či tzv. cervikokraniálneho prechodu (medzi krčnou chrbticou a lebkou) sú vyvolané dráždením lebečných  nervov.

Dráždenie spôsobujú jednak stuhnuté svaly okolo krčnej chrbtice, ďalej nefyziologická poloha či náklon chrbtice v oblasti jej prechodu do lebky a tiež opuch mäkkých tkanív napr. ako reakcia na zaťažovanie (často nesprávnym spôsobom) hornej časti tela.

 

BOLESŤAMI TRPÍ AŽ 80% POPULÁCIE

Bolesť chrbta vzniká v dôsledku tzv. nerovnováhy svalov. Niektoré svaly veľmi preťažujeme, a iné naopak nedostatočne zaťažujeme. Výsledkom je deformácia postavenia kostí. Každodenná práca pri počítači, sedavé zamestnanie alebo dlhé státie, stres, nedostatočné pohybové aktivity, ale aj klimatizované miestnosti, nám spôsobujú bolesti  a blokáciu svalov v oblasti chrbta, krčnej chrbtice , pliec, ramien, lopatiek, seknutie krížov , ale aj bolesti šije

 

AKO PREDCHÁDZAŤ BOLESTIAM

  1. zvlášť v klimatizovaných miestnostiach, treba dávať pozor na to, aby sme chrbticu, šiju, krk, kríže a plecia mali v teple, najlepšie nás ochráni šál na pleciach, pás, vesta, bolerko alebo pelerínka
  2. zdravé spanie, vhodná voľba matraca, vankúša, podložky prispieva k zmierneniu záťaže krčných a chrbticových stavcov a aj svalov. Najlepšie si chrbtica oddýchne, keď spíte na boku. Ruky majte vpredu, nohy mierne pokrčené, dbajte na to, aby bola panva v jednej línii s telom.
  3. ergonómia pracoviska: nastavenie výšky stoličky, monitoru, pracovnej dosky,…
  4. správne dvíhanie ťažkých predmetov
  5. znížiť nadváhu
  6. správne držanie tela, vhodná obuv
  7. posiľňovanie, naťahovanie a  uvoľnenie, ochabnutého , preťaženého a  skráteného svalstva
  8. pravidelné športové aktivity: plávanie, veslovanie, jóga, pilates alebo pobyt na čerstvom vzduchu
  9. masáže, fyzioterapia,  rehabilitácie, vodoliečba, akupunktúra, kúpeľná liečba,  …

a už keď bolesti sú tu, tak aj správnou aplikáciou kineziologickej pásky

 

AKO TEJPOVAŤ?

Na tejpovanie každej časti tela existuje niekoľko prístupov. Naše odporúčanie je v prvom rade vyhľadať odbornú zdravotnú pomoc. Po správnej diagnostike a konzultácií, Vám fyzioterapeut alebo doktor ukáže postup ako si správne aplikovať tejpovaciu pásku.

Nižšie Vám ukážeme tri aplikácie na oblať, ktorá trápi nás všetkých tak veľmi a často.

1.

_dsc1345_1

Najznámejší postup, keď sa prvý tejp tvaru „Y“ aplikuje zo spodnej časti (nezabudnite, že báza sa lepí bez naťahovania) po oboch stranách chrbtice a druhý tejp v tvare „I“ sa aplikuje zo stredu s približne 50% natiahnutím, ale opäť, nezabudnite, že konce pásky nenaťahujeme.


2.

imgp4429

Veľmi obdobný postup ako je uvedené v prvom prípade, avšak prvý tejp vedieme zhora nadol. Naše skúsenosti hovoria, že tento postup sa stáva účinnejším a čoraz viac si nachádza cestu aj k Vám.


3.

imgp4358-3

Tento postup je vhodný v prípade, že krk na ktorý aplikujeme pásku je široký a preto by sme nemuseli pri použití pásky „Y“ docieliť želaného uvoľnenia od bolesti. Aplikácia pozostáva namiesto použitia jedného „Y“ tejpu použitím dvoch „I“ tejpov. Taktiež sa dá aplikovať zhora nadol alebo opačne zdola nahor.

 

Dúfame, že aj vďaka pravidelnému cvičeniu a našim kinezilogickým páskam sa Vám podarí úspešne bojovať s bolesťami krku.

smiley-woman-doing-pushups-4

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

Facebook